CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, August 26, 2008

Kucing pun nak belajar

Hari ini macam biasa aku masuk ke kelas Tg 6 untuk menghabiskan sukatan BM 1 dengan tajuk semantik. Seperti biasa ketika pelajar memberikan salam, terdengar satu bunyi yang lain daripada yang diucapkan oleh pelajar. Ketika aku menoleh ke arah meja guru, aku dapati seekor anak kucing sedang duduk di atasnya. Aik...kucing pun nak memberi salam kat cikgu.
Bila aku menuju ke arahnya, ia cepat-cepat melompat turun lalu duduk di bahagian belakang kelas. Nasib baik aku sempat snap.
Sepanjang 80 minit aku mengajar kucing tersebut duduk diam di belakang tidak bergerak dan tidak membuat bising, macam murid aku juga tekun mendengar kuliah aku. Hai... kucing pun nak belajar jugak. Ini kalau si Nordee Putri Kinabalu tau tentu dia ambik kucing ini sebab kucing ni hari ini dah belajar semantik.
Jangan kucing ni lebih faham semantik daripada pelajar aku dah.....

1 ulasan:

nordee said...

amboi...kucing pun minat nak belajar BM...kalau datang umah saya bagus ni...beri didikan pada kucing2 sabah saya ni ha