CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, August 8, 2008

Bila Nak Besar.....


Bunga santalia ini aku bela dah 10 tahun. Rasanya macam tak sabar menunggu bila nak besar dan menjadi lebih cantik dan menarik. Pelabagai baja aku dah guna untuk membesar dan menyuburkannya. Ada juga peminat bonsai dari Muar menawarkan harga yang agak lumayan, tapi sayang aku nak lepaskan. Pernah pokok ini mengalami saat yang agak kritikal kerana kesilapan aku menukar tanah, tapi atas nasihat experts bonsai, maka ia dapat diselamatkan. Satu masa bila dah betul-betul jadi, aku nak ketengahkan dalam mana-mana pertandingan bonsai. Mana tahu dapat anugerah.

3 ulasan:

arowanabp said...

berilah makan banyak ulat ke?. oh itu kalau belai ikan kaloi. kalau pokok aku tak tahu. aku rasa siram cukup, baja cukup , air cukup, matahari cukup besarlah dia. jangan risau kalau kecil je tak besar2 tu tak freeinjectionlahtu

Azman Bin Sulaiman said...

Adik ipar aku memang pakar bonsai..kat umah dia berduyun pokok bonzai yang dia ternak sendiri..kalau setakat sepokok jer kat umah...ehem-ehem tak ada chance ler nak masuk members..

santalia said...

Nantilah satu-satu aku publish. Ini sebahagian je bro.....