CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, October 10, 2008

GANJARAN PENUH PUASA

Masa bulan Ramadhan yang lalu aku telah berjanji dengan anak lelaki tunggalku, 8 tahun, jika dia dapat mencukupkan puasa sebulan penuh, aku akan memenuhi permintaannya. Nasib baik permintaannya tak yang bukan-bukan - makan KFC dan bukan tapow balik. Jadi hari ini aku penuhi permintaannya. Suke dia.


Sedang menikmati ayam goreng KFC
Jadinya, hari ini aku bawa makan KFC. Anak-anak yang lain tumpang tui. Cerita pasal upah kalau cukup puasa ni, ada baiknya juga untuk mengajar anak-anak kita supaya mencukupkan puasanya. Bagi saya itu, antara caranya untuk kita mengajar pada peringkat permulaan, bila dia dah tau kewajipan berpuasa tak payah lagi kita janji dengan upah tertentu.
Tahun depan insyaallah giliran puteri bongsuku. Entah apa pulak yang dimintanya.

0 ulasan: