CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, October 7, 2008

MASIH RAYA LAGI

Hari ini merupakan hari ke 7 raya. Walaupun sekolah telah beroperasi, tapi suasana raya masih terasa. Kat rumah aku, masih lagi banyak pengunjungnya terutama pelajar-pelajarku. Hari ini sahaja ada dua rombongan kelas yang beraya kat rumah aku. Disebabkan mereka ni notis awal nak datang, ada tak ada terpaksalah kami menyediakan juadah makanan. Tak sampai hati nak menghidangkan kuih raya je.

Sedang menikmati meehoon tomyam


Walaubagaimanapun hilang rasa penat kami menyediakan makanan apabila melihat keenakan pelajar-pelajarku menikmati juadah yang tak seberapa tu. Maklum tengah membesar, makanpun tengah sedap lagi. Menu hari ni meehoon tomyam.


Besok telah ada satu kelas lagi yang booking nak datang. Menu untuk besok - mee goring mamak. Senang, ringkas dan segera.

Sebahagian rombongan yang baru tiba

Zaman aku kecik-kecik dulu tak de can nak beraya ke rumah cikgu macam ni sebab rumah cikgu jauh kat bandar sedangkan aku duduk kat kampung. Sekarang cikgu-cikgu sekolah aku banyak orang tempatan, jadi banyaklah destinasi pelajar-pelajar ni nak tuju.

Anyway terima kasih kerana memeriahkan rumahku. Seronok tengok gelagat mereka.

2 ulasan:

nordee said...

lucu pulak tengok student pompuan ramai2 konvoi motor...cayalah

Azman Bin Sulaiman said...

Sabtu, Ahad, Isnin ada booking gak dari bebudak Dato Onn, SK Bagan n Tingkatan 5 Cekal...jenuh 3 hari straight..