CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, January 17, 2009

Baiti Jannati

Tinggal Kenangan
Januari 2006
Mac 2006

Roboh


Bersepah


70% siap

99% siap

2008
Insyaallah awal Februari 2009 kalau ada rezeki akan ada sedikit tambahan lagi.














Sunday, January 4, 2009

KOLEKSI CANTERBURY

Ini sebahagian daripada koleksi baju T aku. Semua daripada jenama yang sama "Canterbury". Sebenarnya aku memilih jenama ini kerana satu jenis sukan yang aku ceburi bukan sebagai pemain tetapi sebagai jurulatih dan pengadil - Ragbi. Aku tak pernah bermain ragbi baik di sekolah atau di universiti.
Cerita bermula ketika aku bertugas di SMK Tengku Putera Batu Pahat. Sekolah ini mempunyai pasukan ragbi yang telah menjuarai MSSD selama 5 tahun berturut-turut (1986-1990)). Jurulatihnya Mr. Garry telah berpindah sebaik sahaja aku sampai di sekolah ini pada tahun 1990. Sebagai orang baru dan masih muda, aku diserahkan tugas untuk mengambil alih jawatan sebagai jurulatih daripada Mr Garry. Aduh........pening kepala. Aku buta tentang ragbi dan aku tak tahu apa-apa tentang sukan lasak ini. Apa lagi untuk mempertahankan kejuaraan yang telah sekian lama.
First year aku cuma memantau sahaja. Budak-budak berlatih sendiri. Kebajikan aku jaga. Dalam masa yang sama aku belajar melalui CD. Aku pergi kursus kejurulatihan anjuran KRM(MRU) dan COBRA. Aku juga ambil kursus pengadil tahap 1. Aku mula jatuh cinta dengan sukan ini.
Nak jadi cerita pasukan sekolah aku mengekalkan kejuaraan sehingga 1994. Aku pindah ke sekolah baru tahun 1996. Tubuh pasukan ragbi. menjadi juara MSSD pada 2000 dan 2001. Pada tahun 1999 aku dilantik selaku jurulatih pasukan MSS Johor sehingga 2004.
Sebagai pengadil, aku telah mengadili banyak perlawanan selain MSSJ, jemputan IPT kejohanan antara kelab NICC dan banyak lagi.
Sehingga sekarang, walaupun aku telah tidak aktif lagi tetapi sukan ini telah meninggalkan banyak kenangan dalam hidupku. Yang paling manis menjadi juara MSSM di Labuan tahun 2002.
Setiap kali menyertai kejohanan selaku jurulatih atau pengadil aku mesti membeli baju T Canterbury melalui 'outlet' syarikat tersebut. Harga antara RM 100.00 hingga 400.00.
Ini sebahagian koleksi aku.




Antara pasukan ragbi yang menggunakan jersey jenama ini, Malaysia, Australia, South Africa, Scotland, Ireland dan Jepun.
Hanya jauhari yang mengenal maknikam. Hanya peminat ragbi yang tahu nilai baju Canterbury.
antara pakaian sebagai pengadil
wisel jenis "Acme Thunderer" diimport dari England
apabila ditiup bergema satu stadium